Thursday, September 27, 2007

Unskyld meg, er det greit hvis jeg driter deg ut?

Hela dagen har jag irriterat mig på en kund, en jäkla lustig lady. Troligen var hennes dag så trist att hon var tvungen att störa någon annan.

Var på väg ner från belysningsavdelningen för att hjälpa
Jorunn, min arbetskompis, med en sak, när en dam stoppar mig och säger : Ursäkta, har du lust att hjälpa mig? Ja visst svarar jag. Jo, jag skall ha två såna här tänkte jag, å så pekade hon på Louis Poulsens lampa "Konglen". Oups, tänkte jag men sa inget.
Med tanke på att vissa kunder faktiskt kan spendera hundratusentals kronor varje dag, så ställde jag upp och fortsatte vara normal och trevlig.
Vill du lägga en beställning? Då nickar hon och jag tar det som ett ja, vänder snabbt bort blicken mot kassan och ser på henne igen. Då lyfter tanten på sina ironiska ögonbryn och säger tyket Ja, för de kostar ju BARA 52 000 kronor styck ..! Sen en tyken DA?!/trodde du verkligen att jag skulle vara en idiot betala det priset?! - blick på mig och alla hennes vänninor brister ut i en hånskratt runt om mig. heh...

Det var ett roligt skämt som hon absout var tvungen att stoppa mig för. Trots att hon såg att jag sprang mot Jorunn som sa Kom och hjälp mig så var hon tvungen att dumförklara mig inför hennes vänner. Vad är meningen med sånt? Ärligt ? RAGATA

2 comments:

Kalle said...

Ibland e det skönt att jobba i bar för då kan man be folk fara och flyga....

julouse said...

dessutom får du dricks.. !