Tuesday, September 18, 2007

Ny i Oslo

Nu har jag äntligen satt igång. Kom till Oslo igår kväll och började jobbet idag, det känns riktigt bra. Slippa gå hemma och slöa, det känns jätteskönt att sysselsätta mig med något. Idag började jag på en ny avdelning för mig, tidigare har jag ströjobbat nere på textil och möbler men idag blev det belysning. Nu kan jag allt ! Nej.. Men mitt huvud är fyllt av lampmodeller från Louis Poulsen, Flos, Le Klint, Verner Panton och massa mer. Fortsätter imorrn och ska trycka in lite mer i huvudet.

Efter jobbet drog vi till min kusin Lars som hade bursdag, massa blötekake og pakker :) Alla frågade hur det kändes att ha flyttat, och jag måste svara bra. Dock är det annorlunda, fats jag har ju riktigt nära hem så egentligen är det kanske inte så stort steg... Men själva tanken på att man inte kommer träffa vissa personer lika ofta känns annorlunda och främmande. Undrar verkligen vad Karin gör nu. Karin om du läser detta, snälla skicka en hälsning och säg hur du har det!

Jaja, hej då.

2 comments:

Anonymous said...

Okej, tack så jätte mycket!
ska leta på H&M :)

Anonymous said...

Hej Julia!
Jag är på skolan i N.Y nu äntligen. Jag skall absolut skicka ett mail så fort jag kan! Har fixat internet på rummet nu. Förlåt att jag inte ringde, jag ville verkligen men pga punktering på vägen till flyget så hann jag inte att ringa. Punktering just då, klassiskt mig va? Jag mailar snart. Saknar dig grymt! Puss jompan!