Saturday, September 29, 2007

Time for some Christmas Carols..?

Vad är det här ? Julen verkar förfölja mig. Det har den gjort hela veckan. Överallt hör jag julmusik, NU? Ni som känner mig väl vet att jag är väldigt svag för julen, DET BÄSTA SOM FINNS, så när jag hamnar på jultankar så kommer jag helt av mig. Blir lite förlorad, vilket inte är så smart...

Misstolka mig inte, det är inte så att det är någon extremt tidig julskyltning, jag bara slumpvis ( ? ) råkar hamna i situationer och på ställen där julen visar sig. Antingen på film, eller på TV:n som bara står och går i bakgrunden, eller så hittar jag en tidningar med julteman. Idag när var vi och handlade stod en liten pojke och tryckte på alla knappar som möjligen gick på en liten keyboard vid leksakshyllan. Massor olika signaler kom, och så självklart Jingle Bells nånstans däri. Jag åt norska maträtten "får i kål" igår och sjävklart kändes det som att jag åt julmaten pinnekött. När vi packade ner kryddor i samband med flyttningen så kommer såklart nejlikodoften rätt upp i näsan. JUL ÖVERALLT - i september. hmm... varför det? Jag blir knäpp, håller redan nu på och planerar hur julpyntningen skall se ut hemma och försöker bestämma vart julgranen skall stå i den nya lägenheten. Tror att jag skall vänta lite, men det är så svårt när julen hela tiden visar sig här och var. Jag kan inte släppa taget !

No comments: