Saturday, September 29, 2007

Paus och Poul Pava

Hallå ! Puh, får jag säga. Har varit igång hela dagen med inflyttningen i ny lägenhet. Lite trist att flytta från där vi bor nu, men det nya är jättefint det med. Mest mas bara. Det är så mycket som skall komma på plats, svårt att ta det lugnt. Men nu äntligen har jag fått paus, så sitter min sista kväll i lägenheten...

Idag på dagen byggde jag och pappa vårt eget matbord/bar - damn vad snyggt det blev. Väldigt enkelt, men funktionellt. Ni ska få se :) jag är i alla fall très très contente.
Funderar lite på vad för detaljer man kan ha i rummen, och har fastnat för en del tavlor och fat från den danska konstären Poul Pava. Han kan man lägga på minnet. Han är DUKTIG ! Alla hans tavlor är väldigt naiva och spontant målade, liknar en barnteckning som ändå är vuxen och seriös. Fast inte alls heller. Det går inte helt att beskriva, men när man ser dom blir man glad. Och sånt man blir glad av att se på är ju inte helt fel ?

Here's some pics :






Visst är de fina..?

No comments: