Monday, May 26, 2008

Nice i juli?


Det är sjukt hur snabbt tiden går. Nu har jag varit här i över en månad, och jag förstår inte vart tiden har tagit vägen. Det känns inte direkt som att allt hände igår, för jag har många, många minnen som skall trängas ihop på min första månad. Men det har gått så fort, varje dag har gått till en annan ny dag på ingen tid alls. Snart är det juni, hjälp ! Jag har redan förlängt min vistelse här från 8 till 11 veckor. Som det ser ut nu stannar jag till mitten av juli. Men funderar på att göra det till hela juli också.

Är väldigt förvirrad, vill någonstans också känna av lite svensk sommar. Men räcker augusti, eller skall jag vara hemma 2 veckor i juli också? Vissa tycker kanske jag är knäpp som tänker så när jag sitter på rivieran och tänker på sommar hemma i Strömstad, men ändå. Efter mycket i några år så känner jag mig nu så glad, en helt härlig, konstig, ny och fantastisk känsla. Njuter så av varje dag som kommer, som jag tidigare skrev så har ett härligt leende fastnat i fejjan. Jag vill också känna den känslan hemma med gamla vänner.


Så jag måste ta ett val; hela eller halva juli här i Nice? Och om ni har någon kommentar till vad jag skall välja så släng fram den! Jag har beslutsångest här, trots att det bara gäller två veckor haha… Hoppas ni har bättre väder än vad jag har här i Nice, det har regnat för mycket nu alltså. Vad har hänt med solen?

3 comments:

Anonymous said...

Jag tycker hela juli, Strömstad finns kvar och augusti brukar alltid vara bästa sommarmånaden!

isabelle. said...

solen är här :) men för guds skull, stanna i nice! augusti skall tydligen bli perfekt sommarväder. det räcker. vi finns kvar här då också duvet! puss

Anonymous said...

hela hela hela!

annars du är knäpp.
mvh
storebror