Monday, April 14, 2008

Utkast av skisser från idag...

Har provat mig på att måla kroppsbyggnader idag för att kunna skissa kläder bättre. Det är svårt med kroppar alltså! Skall inte ge upp, men mitt tålamod var ganska nära gränsen en stund. Men, övning ger färdighet så let's keep up. Tidigare har jag bara målat kläderna upptill, och avbrutit när jag kommit till benen eller armar - de är omöjliga att måla, men nu så skall jag få målat både byxor oxh långärmat, eller hela mannekänger i massor med olika kläder. Kan bli kul...

image70

1 comment:

Olave said...

Så flink du er Julia! Det er virkelig ikke lett å tegne kropper, men du får det jo veldig bra til allerede!! Et lite tips du kanskje kunne tenke på er å dra på akt-tegning. Da får man studert kroppen nøye, og øvd seg på å tegne den :) Kanskje du vil være med meg en dag? :D