Friday, August 10, 2007

Choklad

Vi chokladtjejer var på liseberg igår, helkul dag :) Vi var lite sega i början som vanligt, men gick igång ordentligt när jag helt nonschigt lägger en tjuga på den sista tomma luckan vid Kexchokladhjulet- och vinner! Stjärnvinsten dessutom- 2 kg kexchoklad ! Bara sådär. Har aldrig vunnit något sånt förut så jag och alla blev asglada. Vi fortsatte dagen med att åka så mkt som möjligt, och spela på det mesta haha. Vi vann en del, bl a en Tobleronevinst på 2 kg till ! Slutet på dagen blev kanske en liten miss, för vi är verkligen alla tidsoptimister och lite diffusa, eller främst jag, så vi kollade aldrig ordentlig när tåget gick hem. Vi var inställda på att 21.15 lät som en bra tid, vi hade faktiskt för oss att tåget gick då.

Klockan tio i nio kommer jag, Hanna och Karin ut ur Flumeride helt ovetande om vad klockan är. Isabelle och Tua kommer fram jättestressade så vi börjar springa bort till väskinlämningen för att hämta våra saker - och vår choklad som vi inte orkade bära på. Världens mastjej som jobbade där, vägrade ge oss vår kexchoklad. Jag gick helt loss på henne, inte snälla Julia som stod där vid disken. Hursomhellst får vi tillslut den och kastar oss på spårvagnen. Då inser vi att både sista tåg och buss går 21.05, dvs samtidigt som när vi nu har kommit på spårvagnen.. Helt otroligt vad dumma vi var som inte kollade innan.

Efter lite löpning fram och tillbaka med väskor och ca 4,5 kg godis hittar vi en buss till Uddevalla som vi hoppar på. Som tur var fick vi på bussresan tag på två bilar som kunde komma och hämta oss. Tack !

Matpaus
Jag öppnar kexchokladen, oh vad gott!

Gott!

I väntan på Lisa (som skall hämta oss) i Uddevalla - vi försöker göra det bästa av situationen

No comments: