Wednesday, December 12, 2007

A non-classic Christmas Night

Kom precis tillbaka till rummet på Elite med mamma efter en totalt helt oväntad kväll. För att ha det lite extra julmysigt och kul så hade jag och mamma planerat att åka till Göteborg för att se på årets julkonsert A classic Christmas Night - Carola, Mikael Nyqvist och Liza Minelli. Allting börjar väldigt bra; enkel trafik ner, hotellet ger oss ett extra fint rum och middagen är supergod. Efter att vi ätit oss mätta går jag och mamma bort till Scandinavium för att se på konserten.

Strax efter att konserten börjat blir jag så illamående och försöker bita ihop. Dricker Coca-Cola för att försöka må bättre, men måste gå ut för att ta luft. Jag stannar ute i säkert 25 min och bara virrar. Inte alls kul. Men sen helt plötsligt blev det mycket bättre. Går tillbaka in och lyssnar lite till Carola - fy vad bra hon sjunger! Okej att personen är lite knas, men inte hennes röst. Sen är det dags för Liza Minelli som alla har väntat på. Och här ändras hela bilden av en fin kväll - hon leds in av en man som hon sedan attackerar och kysser och tackar. Hmm... När Liza Minelli tar upp micken så ser vi direkt att hon är STUPFULL. Alltså STUPFULL. Hon börjar sjunga, eller ja sluddra, snurrar lite och tappar micken. Man bara känner hur hela Scandinavium vrider på sig obekvämt i stolarna. Och katastrofen fortsätter i säkert 15 min, hela tiden som publiken lämnar salen. Vissa buar och andra ropar på Carola. Sen så slutar hon äntligen och vinglar bort mot utgången. Man ser att hon gestikulerar och ber om hjälp för att gå av, en snäll vakt sträcker ut handen men hon har redan ramlat ihop nedanför scenen. Där släcks ljuset. Strax därefter stiger Carola och gästartisten Jan Malmsjö upp på scen och framför Silent Night tillsammans. Sen slut. Vad misslyckat det blev. Hela konserten blev bara så låg, så dålig.

Vill också tillägga att vi betalade 895 kr per biljett. Usch. Mamma skall nog reklamera biljetterna imorgon, och jag är säker på att hon inte är den enda....

No comments: